Praten met lotgenoten

Intro Forums Forum voor jongeren Praten met lotgenoten

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Anoniem
    Gast

Hoi,
    Mijn moeder is sinds een paar weken begonnen met chemotherapie. Omdat ze een zeldzame vorm van kanker heeft, is de kans op genezing niet heel groot. Op dit moment voelt het nog niet alsof ze bijna ‘weg’ is, maar ik denk er wel aan dat ze bijv. nooit bij mijn bruiloft of bij andere belangrijke momenten kan zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn als je er geen moeder bij hebt. Het voelt alsof we nu het laatste uit het leven moeten halen en ik (en mijn broertje en zusje) voelen ons verplicht om nu nog allemaal leuke dingen te doen als gezin, maar ik vraag me af of dat werkt.

Ik ben benieuwd of iemand op dit forum hier nog tips voor heeft of in een soortgelijke situatie zit/heeft gezeten.

Groetjes

admin Kankerspoken
    Gast

Hoi …

Omdat er al 10 dagen geen reactie is geweest willen we als team Kankerspoken toch op je vraag reageren.

Eerlijk gezegd denken wij dat verplicht leuke dingen doen niet werkt. Dat houdt niemand vol. Bovendien doe je dat in het ‘normale’ leven ook niet en het is juist belangrijk om zo gewoon mogelijk door te gaan. Je zult dus een soort tussenweg moeten zien te vinden in waar je moeder behoefte aan heeft en wat jullie zelf willen. Je schrijft dat de kans op genezing niet groot is, maar stel dat ze wel geneest of dat je moeder nog heel veel jaren te leven heeft? Dan ben je nu al bezig met afscheid nemen! Zorg er in ieder geval voor dat je herinneringen maakt, want wat er ook gebeurt, daar heb je je hele verdere leven iets aan. Veel foto’s en filmpjes dus, dingen opschrijven, etc. etc.

Heb je nog meer vragen stuur dan een mailtje naar het team Kankerspoken

Veel suc6, het team van Kankerspoken

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.